نقد سریال شوگر (Sugar) |Sugar 2024  

نقد سریال شوگر (Sugar)

سلام به شما محتوا گران عزیز . به سایت محتواگرشو خوش آمدید. در این مقاله قرار است نقد سریال شوگر (Sugar)بپردازیم.

 پس درنقد سریال شوگر (Sugar) ،برسی مفهوم خاص این سریال (+) همراه ما باشید.

اگر دوست دارید این سریال برای شما اسپویل نشود لطفا سریال شوگر را تماشا کنید و سپسنقد سریال شوگر (Sugar) را بخوانید.

توضیحاتی در رابطه با سریال شوگر | نقد سریال شوگر (Sugar)

در این قسمت می خواهید یک سریال هشت قسمتی آمریکایی  به نام شوگر را که از اپل تی وی پلاس منتشر شده است معرفی کنیم.

 که کاراکتر اصلی این سریال هم فردی است به نام جان شوگر که کالین فارل این نقش را ایفا کرده و خودش نیز یکی از تهیه کننده های اجرایی فیلم شوگر است.

 شوگر یک درام راز آلود است که در هشت قسمت که هر قسمت بین سی تا چهل دقیقه است به تصویر کشیده شده .

اگر بخواهم این سریال را در یک جمله خلاصه کننم این است که می گویم این سریال برای کسانی است که عاشق فیلم و سریال هستند و عاشق سینما هستند این داستان داستان جان شوگر است مردی که یا بهتر بگویم کارآگاهی که گم شده ها را پیدا می کند .

دلیل اینکه این سریال به سینما مرتبط است این است که کاراکتر اصلی یک فیلم باز حرفه ای است و مشتری جدیدش یکی از تهیه کننده های بزرگ و با سابقه سینما است که نوه این تهیه کننده سینما ناپدید شده و جان شوگر مأمور می شود تا او را پیدا کند و ماجرای پیچیده ای را اغاز کند .

نقد سریال شوگر (Sugar)
کالین فارل و سریالی که نباید از دستش داد!

محور اصلی سریال چیست؟ | نقد سریال شوگر (Sugar)

شاید در ابتدا به این پی ببرید که این سریال سریالی اس که بر محور شخصیت اصلی یعنی جان شوگر است اما کم کم متوجه می شوید که داستان این سریال نیز جذاب است ولی با به پایان رسیدن این سریال متوجه می شوید که هر مقدار که داستان این سریال جالب و مرموز باشد اما در نهایت داستان شخصیت جان شوگر است چون جان شوگر خودش مثل یک کاراکتر درون سینماست و همچنین عاشق سینما نیز هست و خودش نیز کاراکتر جذابی دارد کاراکتر جان شوگر کاراکتری هست که عاشق سینماست و حتی خودش کاراکتر جذابی است و عاشق شخصیت های سینما و فیلم ها نیز هست و درون دنیای سینما و فیلم ها زندگی می کند و معتقد است که فیلم ها و کاراکتر هایش بسیار به او کمک می کنند در زمینه شغلی که دارد.

در ادامه با نقد سریال شوگر (Sugar) همراه ما باشید .

جان شوگر چه نوع شخصیتی دارد؟ | نقد سریال شوگر (Sugar)

  جان شوگر نیز یک کاراکتر بسیار کاریزماتیک و جذاب سینمایی است که شاید خودش این را نمی داند و کالین فارل توانسته نقش یک آدمی را بازی کند که اصلا دلش نمی خواهد که متوسل به خشونت شود و به کسی آسیبی برساند.

 اما اگر مجبور شود می تواند از پس حرفه ای ترین ها بر خواهد آمد اما درونش یک عذاب وجدان و احساس گناه بوجود می آورد که به خشونت وابسته شده.

 جان شوگر علاوه بر اینکه آدم باهوشی است آدم مرموزی هم نیز هست که به زبان های مختلف مسلط است و به نظر می رسد عضو یک انجمن چند زبانه باشد و بیننده علاقه زیادی به دانستن شخصیت این کاراکتر پیدا میکند.

 جان شوگر از نظر بصری با سینما درهم تنیده شده و ارجاعات زیادی به سینما دارد برای مثال مثل فیلم جیمز باند لنز دایره ای می شود و یا در همان قسمت اول فیلم ارجاع داده میشود به فیلم  سایکو از هیچکاک  و بر  سکانسهای معروف دیگر نیز  فلشبک می زند به فیلم های تاریخ سینما .

به دلیل اینکه بیننده درون ذهن شوگر را می بیند و مواردی که از ذهن شخصیت جان شوگر می گذرد دائما از سینما است و سینما روح درونی جان شوگر را به وجود آورده و داستانی که در ذهن جان شوگر روایت می شود مدام در حال تحلیل شدن لحظه به لحظه است تا بتواند بفهمد آن دختر کجاست.

نقد سریال شوگر (Sugar)
نقد و بررسی سریال Sugar شوگر 2024

چه چیزی این سریال را خاص میکند؟ | نقد سریال شوگر (Sugar)

این سریال تدوین به شدت شلوغی دارد که تو در تو این و زمان ها را در هم می شکند و دو اتفاق را در آن واحد به شکل عجیب و غریبی روایت می کند .

با وجود شلوغ بودن این سریال اما بیننده متوجه می شود که چه اتفاقی می افتد و کات‌های غیرمعمولی که دارد در خود اثر و به فیلمهای تاریخ سینما باعث می شوند که هر چه جلو می رود سریال جذابتر شود.

 شکل تدوین و موسیقی با روایتی که کاراکتر و ندای درونی و ذهنی این کاراکتر که به تصویر کشیده شده بینند را  جذب خود میکند .

با نوع بازیگری کالین فارل توانسته یک سریال موود بسازد و با وجود کات هایش به تاریخ سینما و تدوین شلوغش سینمای کلاسیک را در هم می شکاند اما برای بییننده نسل جدید آزاردهنده نمی شود.

 جالب است که تدوینی به این شلوغ و پلوغی که چند نوع اتفاق را با هم روایت می کند اصلا باعث نمی شود که بیننده گیج و گمراه شود و بیننده می تواند به خوبی از داستان این سریال سر درآورد و می توانیم بفهمیم و درک کنیم که تدوینگر چه می خواهد به بیننده بگوید .

در این سریال تمام زوایای دوربین و تدوین این سریال دقیق شده و حساب شده رقم می خورد و به گونه ای نبوده است که بدون فکر این تدوین و فیلمبرداری انجام شود و همین فکر شده بودن ذهن مخاطب را اذیت نمی کند و باعث می شود که بفهمیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

 نکته ویژه ای این سریال دارد این است که انگار در حال تست در مواقع کات و چیزهای دیگر است و امتحان می کنند که چگونه می شود اگر در این زمانی که نباید کات زد کات را انجام دهند .

نکته پایانی در رابطه با این سریال | نقد سریال شوگر (Sugar)

این سریال همچنین یک چرخش ژانری عجیب و غریب نیز دارد که می تواند باعث شود که یک اثر بسیار جذاب در این هشت اپیزود جمع بندی شود. بینندگان ممکن است که بسیار تحت تاثیر این سریال قرار گیرند و تا پایان این سریال و کشف ماجرای داستان بسیار علاقه مند به دانستن و کشف داستان پایانی این سریال باشند.

با تشکر از شما خواننده گرامی که ما را در مقاله نقد سریال شوگر (Sugar) ، همراهی کردید.

BENIZ وب‌سایت
سلام، من زینب زینعلی یک محتواگر هستم و قرار است در بخش تحلیل فیلم و سریال محتواگرشو(یادگیری از فیلم) فعالیت میکنم. مردم اغلب فیلم می‌بینن، اما من آن را نگاه می‌کنم. با من باش تا بتونی از دیدن فیلم لذت بیشتری ببری.

دیدگاهتان را بنویسید