نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) | برسی نکات مهم این سریال | Dark Matter 2024

نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

سلام به شما محتوا گران عزیز . به سایت محتواگرشو خوش آمدید. در این مقاله قرار است به نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter ) بپردازیم.

 پس در نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) ،برسی مفهوم خاص این سریال (+) همراه ما باشید.

اگر دوست دارید این سریال برای شما اسپویل نشود لطفا سریال ماده تاریک را تماشا کنید و سپس نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) را بخوانید .

برسی نکات مهم این سریال | Dark Matter 2024

در این نقد می خواهیم به نقد سریال ماده تاریک محصول جدید اپل تی‌وی بپردازیم که به تازگی منتشر شده و هنوز نمره کافی برایش وجود ندارد که متوجه شویم عملکرد این سریال چگونه است.

 در این سه چهار سال اخیر کمپانی اپل تی‌وی سرمایه گذاری های بسیار خوبی روی رمان های بسیار معروف مخصوصا رمان های علمی تخیلی کرده است و درون داستان های علمی تخیلی قشر به خصوصی از مخاطبان را هدف قرار گرفته و مخصوصا تمرکزش بر روی رمان های تخیلی هست که ژانر معمایی و مرموز دارند .

اپل تی‌وی می آید و رمانهای بسیار موفق علمی تخیلی که برنده جوایز بسیار معتبر شده اند را می خرد و آنها را تبدیل به سریال می کند اگر شما به عنوان یک مخاطب از داستان های تخیلی و معمایی لذت ببرید حتما به این سریالها علاقه‌مند می شوید و یا حتی اگر به ژانر تخیلی علاقه ندارین جو معمایی داستان شما را جذب خود خواهد کرد.

در ادامه با نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) همراه ما باشید.

نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)
نقد سریال dark matter | ماده تاریک، بازسازی زندگی با مولتی ورس

داستان این سریال درباره چیست؟ | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

 سریال ماده تاریک درباره یک مسیله فیزیک قدیمی است که سالهاست ذهن دانشمندان را به خود درگیر کرده است و هنوز پاسخی به این مسأله داده نشده و این مسأله را در این سریال تبدیل کرده اند به یک رمان که برای سال دو هزار و شانزده است .

مسئله ای که در این سریال به آن اختصاص داده شده بسیار جالب است و درباره فیزیک کوانتوم اس این مسأله کوانتومی می گوید که وقتی یک الکترون پرتاب می شود اگر یک موجود هوشمند آن را تماشا نکند رفتارش موجی است و در هنگامی که کسی او را می بیند رفتارش را عوض می کند و حرکتش را به خطی تغییر می دهد.

 یعنی انگار که قبل از دیده شدن این الکترون توسط یک موجود هوشمند تکلیفش مشخص نبوده که الکترون قرار است کجا باشد و انگار مجموعه ای از احتمالات بوده.

 ولی به محض اینکه یکی تماشایش می کند تکلیفش مشخص می شود و تعیین می کند که الکترون قرار است از کجا رد بشود که بسیار مسئله جالبی است.

 این که دنیای ما انگار تا وقتی که یک موجود هوشمند به آن نگاه نکرده معنی پیدا نمی کند و این همان آزمایشی است که بشر برای پاسخ به این مسئله علمی هیچ جوابی ندارد و این آزمایش درک ما را از جهان هستی تغییر می دهد .

چیزی که دنیای کوانتوم را انقدر عجیب می کند باعث می شود که آدم ها نظریه های متفاوتی در این رابطه بدهند که یکی از این نظریه ها دنیای موازی است این که وقتی ما یک تصمیم جدید می گیریم یک جهان جدید به وجود می آید درست مثل لحظه ای که یک موجود هوشمند به یک الکترون نگاه می کند و الکترون تصمیم می گیرد که از کجا رد شود و رفتارش تغییر می کند.

در ادامه با نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) همراه ما باشید.

این سریال داستان چه کسی را روایت میکند؟ | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

 درون سریال ماده تاریک ما داستان یک دانشمند فیزیک را می بینیم که در حال تدریس کردن مسئله گربه شورودینگر است و اگر دقت کرده باشید یک  مکعب هم کشیده و همین مسئله فیزیکی که الان ما درباره آن سخن گفتیم را روی تخته به دانشجو هایش تدریس می کند این آدم در زندگیش خوشحال نیست حرفش این است که می توانستم دانشمند بزرگی شوم و خیلی پول دربیاورم و شهرت بیشتری به دست بیاورم ولی در عوض یک زندگی عادی را دارد و بسیار خوشبخت است و یک زندگی مشترک خوب دارد بچه دارد و آسایش و آرامش نیز دارد.

نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)
همه چیز درباره سریال ماده تاریک Dark Matter

داستان سریال ماده تاریک | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

 در ادامه ما یک غریبه را می بینیم که به صورتش ماسک دارد و ما نمی دانیم که او کیست و جلوی یک مکعب بسیار بزرگ ایستاده در همان موقع دانشمند داستان ما یک روز دیر به خانه بر می گشته و در راه خانه این فرد غریبه به او حمله می کند و او را اسیر می کند و به او می گوید که لباسهایت را در بیار و به من بده و یک ماده بیهوشی هم به او می زند.

 داستان ما وقتی او به هوش می آید شروع می شود و می بیند که می تواند آزادانه حرکت کند و یه اتفاقی افتاده است و همه چیز تغییر کرده خانه اش تغییر کرده و داخل خانه می رود و می بیند که همسرش نیز تغییر کرده و یک نفر دیگه درون خانه اش است و دیگر بچه ای ندارد و کافه ای که پاتوقش بوده دیگر کسی آنجا او را نمی شناسد و در این میان عده ای که اصلا معلوم نیست کیستند می آیند و شخصیت اصلی را می گیرند و با خودشان می برند.

 آنجاست که قهرمان داستان ما یک عکس از خودش می بیند در حالی که یک مکعب شبیه به همان چیزی که غریبه جلویش ایستاده بود درون دستش دارد و در ادامه داستان عجیب تر هم می شود وقتی که آدمهایی که قهرمان داستان ما را گرفته اند به او می گویند که شما یک سال است که ناپدید شدی و این اتفاقات در بیست دقیقه اول قسمت اول رخ می دهد.

تا اینجای داستان مشخص می شود که داستان این سریال درباره جهان موازی است البته این موضوع در این چند سال اخیر بسیار در فیلم و سریال ها گسترش پیدا کرده و به یک موضوع کلیشه ای تبدیل شده.

در ادامه بانقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) همراه ما باشید.

ژانر این سریال چیست ؟ | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

 اما اگر دقت کرده باشید وقتی بروید و داستان این سریال را درون ویکی پدیا بخوانید همان خط اول نوشته که داستان در رابطه با جهان های موازی است یعنی مشخص است که داستان قرار نیست با موضوع جهان موازی شروع شود و یکی از موضوع هایش جهان موازی است زیرا در این سایت که معرفی بدون اسپویل سریال ها است نمی آید که داستان سریال را اسپویل کند و برای همین قرار است با با مسأله ای پیچیده روبرو شویم چون داستان های معمایی به قابل پیش بینی نبودنشان و جذاب بودنشان معروف هستند.

 و اگر تا آخر این سریال درباره موضوع جهان موازی مربوط باشد برای بیننده جذابیتی ندارد.

ایا کتاب این سریال مورد توچه خوانندگان بوده است؟ | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

وقتی نقدهای کتاب این سریال را ببینیم همه گفته اند که تا اپیزود دوم مشخص می شود که داستان از چه قرار است و در آینده چه اتفاقی می افتد همچنین کتاب این سریال در ایران نیز ترجمه شده و ایرانی ها نیز از مطالعه این سریا این کتاب راضی بودند وز درون اینترنت بسیار از او تعریف کردند.

کمپانی اپل تی‌وی هم در رابطه با توضیح این سریال گفته که درون اپیزود اول عنصر درام درون سریال زیاد است و علمی تخیلی اش کم و هرچه اپیزودها جلوتر می روند علمی تخیلی اش بیشتر و بیشتر می شود و درام اش کاهش پیدا می کند و هرچه اتفاقات جدیدتری رخ می دهد تخیلی تر و تخیلی تر می شود.

شرکت اپل تی وی شرکتی است که برای جلوه های ویژه سریال هایش بسیار وقت می گذارد و اگر با دیگر سریال ها در همین ژانر مقایسه شوند حتما این کیفیت بهتر را مشاهده خواهید کرد .

 در ادامه با نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) همراه ما باشید.

نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)
آشنایی با سریال ماده تاریک (Dark Matter)

نکات مثبت این سریال | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

در ابتدا ممکن است داستان برایتان کند پیش برود چون در همان ده دقیقه اول موضوع سریال را متوجه خواهید شد که قرار است چه اتفاقی رخ بدهد و این یک موضوع طبیعی است برای اینکه آنها می خواستند شخصیت پردازی را در ابتدا انجام دهند و چارچوب اصلی داستان را به شما و بیننده نشان بدهند و می شود فهمید که میتوان در اپیزودهای آینده عملکرد بهتری از این سریال دید.

این سریال بازیگران خوبی هم نیز دارند که جنیفر کانالی شناخته شده ترین آنها است و جول آجرتن هم که ستاره اصلی داستان است بسیار توانسته کشش خاصی در این نقش به وجود بیاورد.

مخاطب اصلی این سریال کیست ؟ | نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter)

 اگر از آن دسته آدم هایی هستید که به سریال های معمایی و مرموز و علم تخیلی علاقه دارید این سریال می تواند شما را سرگرم کند و اگر بسیار سخت پسند هستید می توانید صبر کنید تا اپیزودهای دیگر این سریال نیز بیایند و نمره های قسمت ها را ببینید چون در ادامه داستان سریال و معماهایی که درون این سریال وجود دارد آشکارتر خواهد شد.

با تشکر از شما که ما را در مقاله نقد سریال ماده تاریک (Dark Matter) همراهی کردید.

نظرات و پیشنهادات خود را میتوانید از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

این مقاله رو دوست داشتی؟

BENIZ وب‌سایت
سلام، من زینب زینعلی یک محتواگر هستم و قرار است در بخش تحلیل فیلم و سریال محتواگرشو(یادگیری از فیلم) فعالیت میکنم. مردم اغلب فیلم می‌بینن، اما من آن را نگاه می‌کنم. با من باش تا بتونی از دیدن فیلم لذت بیشتری ببری.

دیدگاهتان را بنویسید