نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) | برسی نکات مهم این انیمیشن |Inside Out 2024

نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

سلام به شما محتواگران عزیز، به سایت محتواگرشو خود آمدید. در این مقاله قرار است به نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)بپردازیم. پس در نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) (+) با ما همراه باشید.

نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) | برسی و موشکافی انیمیشن درون و بیرون | 2024 Inside Out

اگر دوست دارید انیمیشن درون و بیرون برای شما اسپویل نشود لطفاً ابتدا این انیمیشن را  تماشا کنید و سپس مقاله نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) را مطالعه کنید.

نقد و موشکافی انیمیشن درون و بیرون | نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

این ساید اوت یا درون بیرون اسم انیمیشن سینمایی است که اولین بار در سال دو هزار و پانزده توسط شرکت پیکسار اکران شد.

 اکنون ، بعد از نه سال، دومین فیلم از این مجموعه روی پرده سینماست که امروز به بررسی آن می پردازیم.

انیمیشن درون و بیرون  به دلیل معنای عمیقی که دارد جذاب است .

درست است که انیمیشن برای بچه هاست و بچه ها هم میتوانند از آن لذت ببرند، اما دیالوگ هایی در این انیمیشن  وجود دارد که مطمعنا کودکان چیزی از ان نمی‌فهمند.

درک مفاهیمی مثل تروما، شکل گرفتن شخصیت توسط خاطرات، حس غم، حس خجالت، ترس، عصبانیت و… که این انیمیشن به تصویر کشیده است سن بیشتری برای درک نیاز دارد. نه سال طول کشید تا این دومین فیلم ساخته شود، اصولاً باید فیلم برای بزرگسالان را می دیدیم، اما این فیلم فیلم بلوغ است.

نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)
نقدها و نمرات انیمیشن Inside Out 2

داستان این انیمیشن چگونه است ؟ | نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

داستان فیلم در مورد رایلی، دختری است که به سن نوجوانی رسیده و دوست دارد درون تیم هاکی با بچه های جوان و باحالی باشد، اما ترک کردن دوستان قدیمی دوران کودکی برای او سخت است.

 اینجا چند حس جدید کنترل رایلی به دست خود می گیرند و حس های قبلی را از بین می برند.

انگار رایلی به آن حس های قدیمی نیازی ندارد و شادی و بقیه حس ها باید برگردند و کنترل را به دست رایلی بدهند.

 انیمیشن به خوبی توانسته احساس و حال انیمیشن اول را بازسازی کند و جادوی درون به بیرون را بسیار خوب به تصویر کشیده اند.

توجه شان به یک سری مسائلی که واقعاً قابل تحسین هستند، مثل دور انداختن خاطرات بد و تروماها و دفن کردن خاطرات در جایی عمیق که هرگز به آن فکر نکنیم، بسیار ظریف و زیبا است.

در ادامه با نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) همراه ما باشید.

نکات مهم این انیمیشن چیست ؟ | نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

همه این‌ها بسیار ظریف و زیبا انیمیت شده و برای شخصی که در بزرگسالی این انیمیشن رو می‌بیند قابل درک و دلنشین هست.

کنترل حس های جدید رو بدن رایلی نشان میدهد که ساخته شده تا نشان بده که یک آدم جدید توی نوجوانی با اون آدمی که تو بچگی بود فرق داره.

 دقیقاً همان بچه‌ای که تو بچگی خیلی بامزه بود درون نوجوانی تغییر می‌کنه. این فیلم این تغییر رو نشان میدهد .

چهار عدد احساس جدیدی که اضافه شدن یکی از آنها اضطراب است همچنین حسودی، خجالت و نوستالژی یا ملامت که همان حوصله سر رفتن را نشان میده.

 درون این فیلم اضطراب یکی از حسهایی جدیدی است که درون نوجوانی اضافه می‌شود. اضطراب و نگران آینده بودن و موقعیت‌های مختلف دیگر که در این سن اضافه میشود.

 فیلم در مورد اینه که چطور حس‌ها، خاطرات و تجربیات آدم میتوانند یه من جدید بسازن و انسان نمیتواند  تجربه هایت را دور بندازی و فراموشش کنی و امیدوار باشی که دیگه هیچ تاثیری رو انسان نداشته باشند.

فیلم خیلی خوب این موضوع رو به بیننده می‌رساند البته مشخص نیست که مخاطب های اصلی این انیمیشن که بچه‌ها هستن تا چه حدی مفاهیم رو بفهمن و اگر شخصی در پنج سالگی ورژن یک این انیمیشن را دیده باشد الان که میخواد این را ببیند دوازده سیزده سال دارد و با خیلی از مسائل شاید همزاد پنداری کند .

این انیمیشن به چه مسائلی اشاره دارد ؟ | نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

 این انیمیشن مسائل دپ و عمیقی که داره و کمدی هم داره هیجان انگیز است  و تمام بدهیات یه انیمیشن مدرن دو هزار و بیست و چهار داره. از نظر انیمیشن واقعاً خوب است و از بهترین‌های است که وجود دارد .

 رنگهای مختلف این انیمیشن، فقط باکیفیت دیدن انها خیلی تاثیر گذار است و انگار بسیار روی مخاطب تاثیر میگذارد و به چشم مخاطب می آید.

این انیمیشن بسیار جزئیات زیاد و جالبی داره.

در جایی که درون راز های مخفی رایلی را نشان میدهند میتوان این جزئیات را با دقت دید که چند کارکتر با انیمیت های متفاوت وجود دارد که  کاراکتر پی اس فان داره، یه کاراکتر انیمه که کراش دوران بچگی رایلی است و اینجا به نظرم عالی ساخته شده است و بسیار بامزه بود.

 گرافیک این کاراکتر  در حد بازی‌های پلی‌استیشن یکه و باگ گرافیکی داره مثلاً موهاش می‌رود درون بدنش یا خیلی خطی راه میرود و نمی‌تواند از در رد شود.

 طراحی کاراکتر حس های جدید هم عالی هستند به طور مثال اضطراب خیلی بهش می آید که اضطراب باشه یا حالت کاراکتر خجالت خیلی ملموس است که یک  موجود گنده است که لباس هایش براش تنگ هستند.

در ادامه با نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) همراه ما باشید.

نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)
حقایق جالب انیمیشن Inside Out

نکات قایل توجه درباره این انیمیشن | نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

 انیمیشن دویست میلیون دلار بودجه داشته و در هفته اول سه میلیون دلار فروخته شد و این فروش بی نظیر و بسیار خوبی است فیلم اول هشتصد و شصت میلیون دلار فروش داشت.

حالا باید ببینیم آیا این فیلم می‌تواند به فیلم قبلی برسد و رکورد یک میلیارد دلاری را بزند یا خیر.  می‌توان گفت فیلم قبلی اگرچه انیمیشن ضعیف‌تری داشت، اما به دلیل روایت بیشتری که در آن وجود داشت بیشتر برای مخاطب احساس شد به همین دلیل اثر آن فیلم بیشتر بوده است.

یک مورد دیگر نیز این است که حس های مثبت کمتری وجود دارند و حس های منفی بیشتری در آن دیده می‌شود.

برای مثال، شجاعت، عشق و امید وجود ندارند و به طور کلی بیشتر بر روی حس های منفی تمرکز شده است.

 همچنین عمق حس های جدید آن به استثنای اضطراب کمتر بوده و کمتر بررسی شده‌اند. شاید بهتر بود برای هر کدام از این حس های جدید زمان بیشتری اختصاص داده می‌شد.

سخن پایانی در رابطه با این انیمیشن | نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

در کل به نظرم این انیمیشن یکی از بهترین‌های پیکسار برای کودکان است؛ به دلیل حالت هیجان‌انگیز، ماجراجویانه و اکشنی که دارد برای بزرگسالان نیز خوب است.

هرچند که کاسپت‌های عمیق آن توسط بزرگسالان بهتر درک می‌شود. انیمیشن درون و بیرون نیز ممکن است کمی از تازگی خود را از دست داده باشد؛ اما به یاد داشته باشید که تصویر کشیدن نوجوانی سخت‌تر از بچگی است.

با این حال،  جادوی آن هنوز وجود دارد و اگر علاقه‌مند به درون و بیرون و این کانسپت هستید این انیمیشن برای شما بسیار خوب است

با تشکر از شما که مقاله نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) را مطالعه کردید.

نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با نقد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

این مقاله رو دوست داشتی؟

BENIZ وب‌سایت
سلام، من زینب زینعلی یک محتواگر هستم و قرار است در بخش تحلیل فیلم و سریال محتواگرشو(یادگیری از فیلم) فعالیت میکنم. مردم اغلب فیلم می‌بینن، اما من آن را نگاه می‌کنم. با من باش تا بتونی از دیدن فیلم لذت بیشتری ببری.

دیدگاهتان را بنویسید